مرجع برترین پروژه ها و پایان نامه های دانشجویی

محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 5
  • بازدید دیروز : 2
  • بازدید کل : 7423

کاربرد انرژی های نوین و تجدید پذیر


کاربرد انرژی های نوین و تجدید پذیر

شرح مختصر : انرژی نو یا انرژی جایگزین به آن دسته از انرژی‌ها گفته می‌شود که برای تولیدشان از منابع بدون کربن استفاده می‌گردد؛ مانند انرژی خورشیدی، انرژی بادی، انرژی دریایی، زمین گرمایی، نیروگاه‌های آبی و کربن خنثی مانند زیست توده. از هیدروژن نیز که در پیل‌های هیدروژنی قادر به ذخیره انرژی است، به عنوان انرژی نو نام برده می‌شود.

این نوع انرژی‌ها معایب سوخت‌های فسیلی مانند افزایش غلظت دی‌اکسیدکربن و در نتیجه افزایش دمای کره زمین و تغییرات آب و هوایی وآلودگی زیست‌محیطی را ندارد علاوه بر این منابع تولید آن‌ها تمام ناشدنی و نامحدود است. ماهیت آنچه که یک منبع انرژی را در دسته انرژی‌های جایگزین قرار می‌دهد در طول زمان تغییر کرده‌است. امروزه به علت تنوع منابع انرژی و اهداف مختلفی که حامیان هریک از این انرژی‌ها دنبال می‌کنند، تعریف بسیاری از انواع انرژی به عنوان انرژی جایگزین محل مجادله است.

توسعه این نوع از انرژی‌ها با توجه به عوامل مختلف به‌ویژه هزینه اولیه و قیمت تمام شده بالا و نبود سیاست‌های حمایتی، با مشکلاتی مواجه‌است. مثلا برزیل یکی از کشورهایی است که پروژه‌های بزرگی برای استفاده از انرژی‌های نو (انرژی‌های تجدیدپذیر) انجام می‌دهد. ۱۸٪ از کل مصرف سوخت اتومبیل‌های برزیل از طریق سوخت اتانولی که از ساقهٔ نیشکر به‌دست می‌آید تأمین می‌شود. سوخت اتانول به‌صورت گسترده در ایالات متحده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دانشمندان سوئیسی پس از هفت سال تلاش در نهایت در سال ۲۰۱۰ موفق به ساخت هواپیمایی شدند که سوخت آن از انرژی خورشیدی تأمین می شد. این هواپیما توانایی پرواز در ارتفاع ۴۰۰۰ پایی را به مدت بیش از ۲۴ ساعت و به طور مداوم به کمک انرژی خورشیدی داشت. با وجود اینکه پنل های خورشیدی تاکنون جایگاه خود را در میان وسائل نقلیه پیدا نکرده اند، این هواپیمای خورشیدی که دارای ۱۲ هزار سلول خورشیدی بود، به این پرنده کوچک کمک کرد تا حتی پس از غروب خورشید نیز توانایی پرواز داشته باشد. بار دیگر در سال ۲۰۱۳، با تجهیز کردن ۱۷ هزار سلول خورشیدی، نسخه شماره ۲ این هواپیما از فرودگاه ابوظبی به پرواز درآمد. دانشمندان قصد دارند با استفاده از سلول های خورشیدی برای تأمین انرژی چهار موتور الکتریکی این هواپیما که با باتری های لیتیومی شارژ می شوند، آن را یک دورکامل دوردنیابه پروازدرآورند.

فهرست :

انرژی خورشیدی

آبگرمکن های خورشیدی

گرمایش و سرمایش ساختمان ها توسط انرژی خورشیدی

آب شیرین کن خورشیدی

انرژی باد

توربین های بادی

انرژی زمین گرمایی


مبلغ قابل پرداخت 35,300 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 180

مرجع برترین پروژه ها و پایان نامه های دانشجویی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما